Sunday, April 9, 2017

Märjamaa näituse meenutuseks

Olen blogi võtnud alati kui oma tööde-tegemiste kronoloogia hoidjat, seega on paslik väike pildiline meenutus Märjamaa raamatukogus olnud näitusest ja aset leidnud jututunnist. Märjamaa näitusetuba oli väga sümpaatne ja armas, kui tagantjärele mõelda. Tänaseks on osa näitusest liikunud edasi Rapla Keskraamatukogu saali ehk näituseruumi. Kuna seal on tuba suur ja laudu täis, siis nii kena väljapanekut, kui Märjamaal kahjuks ei näe. Ka jäid üles panemata mõned sallid, mille tarvis püüan nädala-paari sees aega leida, et minna sinna tagasi ja katta paar lauda musta kangaga ning panna sellele salle.

Edasi las räägivad pildid. Aitäh Priidule, kes on alati aidanud näitust üles panna ja olnud kannatlik abiline mitmel moel. Seekord kantseldas ta Mettet ja oli piltiniku rollis.
Sellel pildil räägin ma oma kõige suuremast tööproovist. Mustriks Astra kiri. Väga dünaamiline, kirev ja tihedalt täis kompositsiooniga. Siiani on selle koekirjaga  salli saanud vaid üks inimene. Astra.
Pea iga koekirja juurde sain rääkida paari sõnaga, mille poolest muster on eriline või kuidas sündinud. Suure räti juures saab kõik alguse ruudulises kaustikus erinevate variantide läbimõtlemisest. Ikka käsitsi ja hariliku pliiatsiga. Edasi jõuab muster arvutisse ja siis testkudujani. Nii mõnigi kord olen esimene testkuduja ise. Räti puhul kudusin paksemast materjalist räti mina, õhemast materjalist tegi mulle räti aga Lea.
Väikese vahepalana rääkis  ema valjul ja selgel häälel kõigile, kuidas mu käsitöölembus alguse sai. Olin nelja-aastasena lõiganud tutikate sukkpükste sisse vanavanaema rätsepakääridega suured augud (kes mäletab, milline defka kaup olid sukkpüksid olnud 1980ndate paiku...). Aukude mõte oli, et saaksin neid siis iseseisvalt kokku õmmelda. Kõik ju õmblesid meie majas sel ajal! Et lugu on hea, tõendab see, et aastate jooksul on mu vanus tema stooris vähenenud neja-aastasest veel paari aasta jagu. Saime kõik kõvasti itsitada, aga tõsi olevat lugu olnud igal juhul. Vat ise ei mäleta, kahjuks.
Tänan Märjamaa raamatukogu rahvast tagantjärele veelkord hea võimaluse eest! Ja tänan, kes viitisid kohale tulla :-)

No comments:

Related Posts with Thumbnails