Saturday, May 14, 2016

Haapsalu sall Mandala

Üle pika aja, tuleb tunnistada, jõuan ma ka mustrite lõpliku vormistamiseni. Lugesin neil päevil üle, et minu kapis ootab kokku 19 salli-poolikut salli-viimistlemata salli ja see on isegi minusuguse laisktegelase jaoks liig. Suur suvi on ees ja sellisel aastaajal oleks väga paslik kududa käpikute ja kapukate vahele pitsilisi salle. Nii ma nüüd püüangi end kokku võtta ja mõned mustrikirjad paberile panna. Kes tahab, kirjutab mulle postkasti ja muster saab soovijale kudumiseks teele pandud.

Sall sai nimeks Mandala. Algatuseks kritseldasin paberile nuppudest koosnevaid kimbukesi ja kõik tundus olevat nii ümmargune ja turvaline, et lausa igav. Siis aga tekkis mõte, et ei tule siit ühtlaselt kaetud salli midagi, tahaks hoopis suurema mustri kirja panna, kus takti ja ka muud sees! Ei hakka kirjeldama, kui mitu päeva see kiri mul peas ketras ja kui mitu paberipoognat prügikasti lendas, aga lõpptulemusega ma jäin rahule. Mulle nii meeldisid need kolm suurt lilledest kobarat! Ja sümmeetrias siia-sinna rombe ja jutte ja täpikesi vahele- lõppeks oligi tunne, et teeks nagu mandalat.

Kuna ma olen siin korranud, et tööproov on vajalik, siis ma kudusin ausalt ja korralikult mustri läbi ka. Ühe mustrikorduse mõõtudeks tuli 53X50cm ehk siis tükk nagu kolmandik salli!  Ja et ma olen vanamoodsal moel mustrite kirjapanija- pliiats suunurgas ja ruudupaber ees, siis alles ponnistamise lõppjärgus, kui arvutisse puhast versiooni tippisin, tuli pähe, et nüüd ma teen küll kurja! Muster on nii suur, et külili A4 lehel on ta silmale ikkagi kaunis väike vaadata. Ma ikka väga loodan, et see kedagi ei heiduta ja soovitan soojasti kas PDFis suumimist, koopiamasinal suurendusega kasvõi mitmest lehest kokkupanemist või muud meelepärast viisi. Mulle enesele ei valmistanud raskusi kududa peenes kirjas ruudustikult, sest ma armastan KnitPro magnettahvliga järjehoidjat ja see teeb elu lihtsaks. Muster on tugeva loogikaga ja see aitab samuti.

Vabandused edasi antud, jään ma lootma, et ta leiab uut ilusat elu kudujate varrastel. Tänan tähelepanu eest!


7 comments:

Veronika said...

Ma nii nii tahaks, sest mul tekkis just idee kuidas sellest keskosast imeilusa pearäti kududa saaks.

Veronika.pinka@gmail.com
Verpin

Veronika said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Mina soovin küll mustrit , Anne.Pirn@mandatumlife.ee

Unknown said...

No sa ikka oskad üllatada ja ikka meeldivalt. Taas oled loonud kunstiteose! Ma omaks hea meelega seda kaunist mustrit, äkki siis võtaks sallikudumuse taas ette. Sulle edu ja kaunist kevade jätku! Puhka ka!

Unknown said...

No sa ikka oskad üllatada ja ikka meeldivalt. Taas oled loonud kunstiteose! Ma omaks hea meelega seda kaunist mustrit, äkki siis võtaks sallikudumuse taas ette. Sulle edu ja kaunist kevade jätku! Puhka ka!

Arella said...

Vau, kui uhke muster! Mulle nii meeldivad suured ja rikkalikud mustrid. Mustrit tahaks küll, aga kahjuks kudumisaega napib.

Arella said...

Vau, kui uhke muster! Mulle nii meeldivad suured ja rikkalikud mustrid. Mustrit tahaks küll, aga kahjuks kudumisaega napib.

Related Posts with Thumbnails